3 סיבות למה כרטיס נטען בטוח יותר לקניות באינטרנט

כולנו עושים שימוש יום יומי בכרטיסי אשראי. הם נמצאים אצלנו בכיס וכל מה שצריך הוא לשלוף אותם ולהעביר אותם במכשיר, ואפשר לעשות בהם שימוש גם באינטרנט כמובן. הם קלים ונוחים ונכנסים לנו לארנק או לכיס בקלות, הם זמינים בכל מקום ואפשר לעקוב אחריהם באינטרנט או בטלפון.

היום, אנשים לא מחזיקים כמעט מזומנים אצלם ובטח שלא פנקסי צ'קים. למה לעשות שימוש בצ'קים אם אפשר לעשות שימוש בכרטיס אשראי? למה לא לחלק ברגע אחד תשלום לכמה חודשים כדי להקל עלינו? כרטיסי אשראי פופולאריים מאוד ואין כמעט אדם בוגר שלא עושה בהם שימוש. אבל חשוב לדעת שלצד הנוחות והפרקטיות שלהם, יש בהם גם סיכונים.

הסיכונים בכרטיסי אשראי רגילים

כרטיס אשראי רגיל הוא פיתוי לא קטן. דווקא קלות השימוש בו היא מה שגורם ללא מעט אנשים להסתבך, או במילים אחרות, לאבד את השליטה על הכסף שלהם. פעם, כשהיינו עושים שימוש בכסף מזומן, כל שקל שיצא היה מורגש. כל הוצאה הייתה נבחנת כמה פעמים ואם הייתה מתקבלת החלטה להוציא הוצאה ספציפית, היא הייתה מתקבלת בכובד ראש.

פעם, כשלא היו כרטיסי אשראי, אי אפשר היה לחלק עסקה לתשלומים. אז נכון, היו את הצ'קים כבר, אבל הרבה יותר קל לגהץ כרטיס ולהגיד לבעל העסק לחלק, מאשר לכתוב עוד ועוד צ'קים ולהרגיש את זה. התוצאה של כל אלו הוא אי שלטה בהוצאות. מוציאים יותר ממה שמתכננים או בקלות רבה מידי, ושוכחים שה-10, ה-15 או כל תאריך אחר בו יורד הכרטיס בחשבון, מגיע מתישהו. אנשים מגלים פתאום שהם הוציאו הרבה מעבר למה שהם יכולים, וחברות האשראי מעודדות את זה. הן נותנות מסגרות גבוהות שלא פעם הן חיצוניות לחשבון הבנק, מה שמוביל ישירות לתהום.

סיכון נוסף בכרטיסי אשראי רגילים הוא של גניבה או עוקץ. יש היום פושעים מתוחכמים יותר ממה שהיו בעבר, והשיטות שלהם רק הולכות והופכות למתוחכמות יותר ויותר, והם יעשו הכול על מנת לשים את ידם על כרטיסי האשראי שלנו. באיזה סכום יהיה העוקץ? הוא יכול להיות עד סכום מסגרת הכרטיס, ולפעמים מסגרת האשראי תהיה של כמה עשרות אלפי שקלים.

רכישות באינטרנט

מאפיין חשוב בכל מה שנוגע לצריכה שלנו הוא צורת הרכישות שלנו בעידן המודרני. אם פעם כל רכישה הייתה מתבצעת באופן פיזי, מה שאומר שהיינו צריכים להגיע לחנות עצמה כדי לקנות, היום אנחנו קונים לא מעט דרך האינטרנט. מה אנחנו קונים באינטרנט? הכול. החל בקנייה של גאדג'ט כזה או אחר, דרך קניות בסופר לבית וכלה בקנייה של פריטים יקרים כמו גם של שירותים שונים. את כל אלו אנחנו קונים באמצעות כרטיסי אשראי והסיכונים שהזכרנו פה, תקפים גם לאינטרנט.

אז מה עושים? עושים שימוש בכרטיס נטען, והנה היתרונות שלו ברכישה באינטרנט:

הימנעות מעוקצים

מסתבר, שקל יחסית לגנוב את מספר כרטיס האשראי שלכם דרך האינטרנט. נכון, לא כל אחד יכול לעשות את זה, אבל האקר די מתחיל ולא מתוחכם יותר מידי, יוכל לשים את היד שלו על הכרטיס שלכם ולחגוג איתו. אם יש לכם מסגרת קטנה או יתרת מסגרת קטנה, אתם בצרה קטנה יחסית. אם יש לכם מסגרת גדולה אתם בבעיה אמיתית. למה? היא הוא יוכל לעשות שימוש בכרטיס שלכם עד שתגלו את זה ותבטלו אותו.

בכלל, יש באינטרנט מקרי עוקץ כאלו ואחרים, וכדאי לכם לעשות הכול על מנת לא ליפול באחד מהם. כרטיס נטען פותר לכם את הבעיה, מכיוון שאפשר לגנוב מכם רק עד כמה שהוא טעון. אז מה עושים? טוענים כל פעם בסכום קטן יחסית כשרוצים לרכוש באינטרנט, ובכרטיס הזה עושים שימוש.

שליטה בקנייה ברשת

אין דבר קל יותר מאשר לראות איזה שהוא פריט באינטרנט, להוציא את כרטיס האשראי שבכיס, להקליד כמה מספרים וזהו, הוא בדרך אלינו בדואר. זה עוד הרבה יותר קל מאשר להוציא את הכרטיס בחנות פיזית, ומזה צריך להיזהר. עם כרטיסי אשראי רגילים אפשר גם לשלם בתשלומים מה שהופך את הפיתוי לעוד יותר גדול. בשורה התחתונה, השליטה בהוצאות נפגעת באופן משמעותי וכדאי מאוד לפתור את הבעיה כמה שיותר מוקדם. איך פותרים אותה? עם כרטיס נטען, עם החלטה שעושים שימוש רק בו ולא בכרטיס אחר, וככה פותרים את הבעיה.

רכישות באינטרנט בחו"ל

פעם, היינו קונים את מה שאנחנו צריכים רק בארץ. בהתחלה היינו קונים רק בחנויות פיזיות, וכשהאינטרנט פרץ לחיינו, התחלנו לקנות מחנויות וירטואליות ישראליות. אבל העולם היום הוא כפר גלובלי וכולם היום קונים מחנויות שונות ברחבי העולם, חנויות אינטרנטיות ששולחות לישראל. יש גם פלטפורמות מכירה שונות כמו אמזון ואיביי, שמאפשרות למוכרים רבים למכור בהן, והן דואגות לבטיחות מרבית בשימוש בכרטיסי האשראי.

אחד היתרונות של כרטיס נטען הוא שאפשר לעשות בו קניות באינטרנט באתרים בחו"ל. הוא בדיוק כמו כל כרטיס אשראי אחר ובתוספת של שליטה בהוצאות, גם בקנייה מעבר לים. לקנייה באתרים בחו"ל יש יתרונות רבים כשהעיקרי שבהם הוא האפשרות לקנות בזול יותר, ושוב, גם כאן, אפשר לטעון את הכרטיס באיזה סכום שרוצים ובו לעשות שימוש כשרוצים לקנות מאתר בחו"ל.

אין ספק שהכרטיסים הנטענים הביאו עימם בשורה של ממש. הם לא פחות נוחים מאשר כרטיסים רגילים אבל הם מאפשרים לדעת כל הזמן מה המצב ולא להוציא יותר מזה. כרטיסים נטענים הם כנראה הפתרון הטוב ביותר גם להתמודדות עם גניבות ועקיצות וגם לשליטה בהוצאות. אם אין לכם עוד כרטיס נטען, זה בדיוק הזמן שלכם לדאוג לאחד כזה.

הזמינו עכשיו ב-WhatsApp